Dondurma Geleceğin Yıldızı Olacak
Dondurmanın geleceğin yıldız ürünü olduğu tespitini ilk 2011 yılında yapmıştım. Peki ama dondurma neden geleceğin ürünü olacak? Geçmişten, bugüne bir bakalım. Geleceği bize tarif edecektir.
Tatlı sektöründe toplumsal trendlerin eğilimini kısa kısa sorular ile birlikten gözden geçirelim. Dondurmanın neden geleceğin ürünü olduğunu daha net göreceğiz.
1-) Tükettiğimiz tatlılar 20 yıl önceye kıyasla daha çok şekerli mi? Yoksa daha az şekerli mi?
Cevap daha az şekerli. (Dondurma aynı hacimde bir çok tatlıdan çok daha az şekerlidir.)
2-) Nişastalı ürünleri, hamur işlerini daha çok mu tüketiyoruz? Yoksa daha az mı tüketiyoruz.
Daha az tüketiyoruz. (Dondurma sadece sütlü tatlıdır, istenirse hamur işi de içine eklenebilir)
3-) Porsiyonlarımızı büyütmek mi istiyoruz? Yoksa küçültmek mi?
Küçültmek istiyoruz ama bir porsiyonda birden fazla keyif alabilmek istiyoruz. (Dondurma hava ihtiva ettiği için hacmen büyük, gramajda daha düşüktür. Gözü doyurur. İçine birden fazla kuru yemiş, kek, kurabiye, çikolata parçaları alabilir. Yani hacmi büyük, içeriği çeşitli ve gramajı hacme karşı düşüktür.)
4-) Kışın evler soğuk olurdu. Halen kışın evler soğuk mu? Yoksa evde t-shirt ile kışı geçiriyor muyuz?
T-shirt ile kışlar geçiyor artık. T-shirt giymese bile evler artık bariz sıcak. Kışın soğukluğu hissedilmiyor. (Kış zamanında dondurmanın dezavantajı, dondurmanın soğuk olmasıdır. Değişen gerçek artık mevsimsel farkların günlük yaşamda minimize ediliyor olması)
5-) Kalori değerlerine 20 yıl öncesine kıyas ile daha hassas mıyız? Yoksa değil miyiz?
Daha hassasız. Aynı boyda bir ürünün daha düşük kalori olması her zaman tercih sebebidir günümüzde. (Bir çok tatlıdan çok daha düşük kaloriye sahiptir. Bir çok kişi için masum bir tatlıdır dondurma.)
6-) Bir tatlı söyleyin 100 çeşidi olsun. 100 çeşidi de toplum tarafından kabul görsün.
Dondurma. Çikolatalı, karamelli, kaymaklı, fıstıklı, cevizli, bademli, oreo’lu, Hindistan cevizli, kurabiyeli, tahinli, bal kabaklı, vanilyalı, tuzlu karamelli, yer fıstıklı, çilekli, şeftalili, kavunlu, böğürtlenli, karadutlu, vişneli, keçi sütlü, manda sütlü, tarçınlı, parça çikolatalı, muzlu, limonlu… Dondurmadan başka tatlı yoktur ki kılıktan kılığa girsin ve her girdiği kılıkta kabul görsün, toplum tarafından yadırganmasın. Mükemmel adaptasyon…
Bu örneklemeler artabilir, derinleştirilebilir. Şimdi elimizde kabaca ne var ona bakalım. Hacmi büyük, ağırlığı nispeten düşük, şekeri daha az, kalorisi daha düşük, çok çeşitli olabilecek, içine eklenecek parçacıklar ile birden fazla keyfi aynı anda verebilecek yüksek adaptasyon yeteneğini sahip bir ürünümüz var.
Eğer, kalorilerin azalacağına, yediğimizin gramajının azalacağına, hamur işinden her gün daha çok uzaklaşılacağına, insanların eğlenceli ürünler aradığına, kalori avantajının öneminin artacağına inanıyorsanız, bu iş dondurmacılıktır. Dünya genelinde dondurma geleceğin yıldızı olacaktır.
0