Yöneticiler Sola ? Pazarlamacılar Sağa
Düşünce metotlarınız ve bilgiyi işleme biçiminiz, sağ veya sol beyninizden hangisinin daha baskın olduğunu gösterebilir. Hangi taraf baskınsa, o lobun bilgi işleme metotlarını kullanırsınız ve yorumlarsınız. Bazen iki lob da bir birine üstün sağlayamayabilirde. Ancak bunların arasında hangisi daha iyi diye düşünmeyin. Çünkü farklı özellikler yerine göre kıymet kazanıyor.
Sol Beyin: -Analitik -Mantıklı -Sözel
Sağ Beyin: -Bütüne Odak -Sezgisel -Görsel
Yöneticiyseniz sol beynin baskın olması muhtemeldir. Bir karara varmadan önce; pazar verilerine, araştırma sonuçlarına, kesin rakamlara bakmak istersiniz. Bu sayılardan yola çıkarak mantıklı çıkarımlarla ilerlemenin aksi zaten düşünülemez.
Pazarlamacı iseniz sağ beynin baskın olması muhtemeldir. Bir karara varmak için küçük bir destek, bir parıltı veya sezgileriniz(içgüdü) sizin karar vermenizi sağlar. Yaratıcı olmak zorunda olduğunuz bir işte, sadece anlık durumu ifade eden sayılar size fazla yardım edemezdi zaten.
Bir işletmenin her iki yaklaşıma da ihtiyacı olduğu aşikardır. Kendinizi tanıyarak, doğru kariyer planlaması ile çok daha hızlı başarıya ulaşabilirsiniz.
0